Sobre Brokerages Events i Missions internacionals

Què és un Brokerage Event?

Un Brokerage Event és una trobada B2B que busca posar en contacte empreses en reunions bilaterals d'un màxim de 30 minuts en un mateix espai. L’objectiu final és ajudar a les PIMES a créixer i trobar socis comercials, tecnològics i de recerca internacionals per a desenvolupar projectes conjunts.
L’esdeveniment, organitzat per ACCIÓ amb al suport ofert per les entitats de la xarxa Enterprise Europe Network, s’acostuma a celebrar en el marc de grans fires o congressos de renom amb capacitat d’atraure a empreses de tot el món.

 

Quins avantatges té per a les empreses participar en un Brokerage Event?

  • Realitzar nombroses reunions curtes amb diferents empreses sense desplaçaments en un mateix espai
  • Tenir una agenda adaptada a la vostra disponibilitat horària, optimitzant temps i esforços
  • Possibilitat d'ampliar la cartera de contactes internacionals
  • Conèixer potencials socis per a cooperació tecnològica, comercial o d'R+D
  • Recolzament de l'entitat organitzadora davant de qualsevol dubte o incidència

Per tal de treure el màxim profit és necessari que l’empresa s’impliqui en l’esdeveniment, respectant les dates límit de registre, assistint a totes les reunions, i sobretot treballant en un perfil de cooperació empresarial elaborat i atractiu per tal d’aconseguir reunions interessants.

 

Les empreses que han participat diuen...

"Vam anar al Brokerage de MEDICA i vam estar tres dies de reunions i reunions. [...] La fira de MEDICA és immensa, si vas amb alguna cosa molt feta com és el Brokerage tot és molt més fàcil."
Josep Palacios, CEO Distrauma Medical

"De seguida vam veure que [el Brokerage Event del Mobile World Congress 2011] era una gran oportunitat per fer molts contactes. Et permet trobar moltes empreses en un sol punt de trobada i establir-hi contactes".
Óscar Carrió, CEO Kirubs

 

Què és una Missió internacional?

Un missió internacional és un viatge de prospecció col·lectiu a un mercat concret que té com a objectiu facilitar a les empreses i centres tecnològics participants el contacte amb potencials clients/proveïdors/distribuïdors/socis i el coneixement d’un nou mercat. Generalment les missions es focalitzen en un sector o sectors concrets d’interès per a les empreses. Podem trobar 2 tipus de missions:

  1. Missió directa: ACCIÓ organitza una delegació d'entitats catalanes conjuntament amb un membre de la xarxa EEN el qual organitza un programa de visites i agendes personalitzades.
  2. Missió inversa: Visita a Catalunya d'una delegació d'entitats estrangeres promoguda per un soci de la xarxa EEN en col·laboració amb ACCIÓ, qui organitzara el programa de visites a empreses i infraestructures tecnològiques locals.

 

Quines activitats es poden dur a terme durant una Missió internacional?

  • Trobar-se amb empreses autòctones de la regió (B2B).
  • Visitar empreses o centres tecnològics.
  • Participar en fires i/o conferències de referència del sector.

 

Quins avantatges comporta participar en una Missió internacional?

  • Anar al mercat que us interessa de la mà d'organitzacions membres de la xarxa EEN de diversos sectors que donaran més força al vostre projecte
  • Conèixer millor el mercat/sector estranger.
  • Identificar i conèixer de primera mà potencials socis/clients.
  • Mesurar el vostre potencial en el país de destí.
  • Conèixer com funciona el vostre canal de comercialització al país.
  • Compartir experiències, dubtes i aprenentatges d’empreses que es troben en la vostra mateixa situació.